2010. április 4., vasárnap

Vasárnapi példakép

Napok óta gondolkoztam rajta, hogy ki legyen a mia hagadűművész, akit bemutatok Nektek. A töntést erősen megkönnyítette, hogy a Hűsvéti misén a hirdetésekben közhírré lett téve, hogy jövő pénteken 19:00-tól, Mága Zoltán koncert lesz a Bicskei Katolikut Tempolmban! Ezek után szerintem mindannyian kitaláltákok, hogy Róla fog szólni a mia post.
A szám amit választottam, nagy nagy kedvencen, és remekül játsza! Persze ez nem meglepő, hisz remek hegedűs. Mielőtt azonban zenét hallgathatnánk, nézzük meg egy kicsit milyen életút is vezette erre az eredményre.

Mága Zoltán, 
  hegedűművész Szolnokon született 1974. Február 19-én. Zenéjében a komolyzenét, cigányzenét és a popzenét vegyíti.
Zenészcsaládba született. Hatévesen kapja első hegedűjét, tizenkét évesen már a Rajkó Zenekar prímása volt. 1996-ban Budapest Gipsy Band néven együttest alapított. 2000-ben kezdett fellépni a magyar Moulin Rougeban, aminek 2003-ig művészeti vezetője is lett. Rengeteget koncertezik külföldön.
Számos jótékony célú kezdeményezést támogat, az Aranyhegedű Alapítvány alapítója, kuratóriumi elnöke.
Eddigi választottaimnál nem soroltam fel a kitüntetéseket, de ebben az esetben máshogy döntöttem valamiért.

Díjak, kitüntetések

  • Mexikói Világzenei Fesztivál közönségdíja (2003)
  • Magyar Köztársaság Arany Érdemkeresztje (2004)
  • Kisebbségekért Díj (2005)
  • A vizek kártételei elleni védekezésért érdemérem (2006)
  • Európa-díj (2007)
  • Sovereign Order Of Saint John Of Jerusalem Máltai Lovagrend Becsületrend Nagykeresztje (2007)
  • Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkeresztje (2007)
  • Magyar országgyűlés ezüst emlékérme (2007)
  • Budapesti Operettszínház örökös tagja (2007)
  • Budapestért Díj (2009)
  • Közép-Magyarország Pest megyei Príma-díj, előadóművész kategória (2009)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése